Schapen scheren op de Balderhaar

Vandaag hebben we kunnen genieten van een bijzonder tafereel op ons museumerf. Onze scheper Erik Meijerink gaf namelijk een demonstratie van het scheren van de schapen. Met onze historische entourage werd dit een zeer sfeervol geheel die bij de bezoekers bijzonder in de smaak viel. Voor de aanwezige kinderen was het helemaal feest om eens een schaap te aaien en te zien hoe het scheren in het werk gaat. Daarbij was het wel even oppassen om geen vies voetje te halen!We kunnen terug kijken op een mooie dag! En voor wie het ook graag had willen meemaken….. Geen nood morgen doen we het gewoon nog een keer tijdens de opening van ons museum! De entree is gratis (maar een vrije gift wordt zeer gewaardeerd) en tegen een kleine vergoeding schenken wij koffie/thee/fris. Wij hopen u te mogen begroeten!